Šrí Lanka, Kandy – Rady maminky, přílet, tuktuk, ubytování – 1. část

Tento článek má 502 zhlédnutí
1 hvězda, Nebuď labuť :)2 hvězdy, To mě mrzí... :(3 hvězdy4 hvězdy, Děkuji :)5 hvězd, Paráda! Děkuji (No Ratings Yet)
Stát, město: Šrí Lanka, Kandy
GPS Místa: 7.2930922N, 80.6350767E
Stručný popis: Na Šrí Lanku jsme dorazili jako typičtí baťůžkáři. To mělo za následek mnoho komplikací v začátcích, kdy zjistíte, že rady o opatrnosti jsou na prd. Čím dřív se však přizpůsobíte, tím líp to zvládnete a tím více uštříte.
TIP na zájezd na Šrí Lanku
ZobrazitZájezd: Ceny zájezdů na Srí Lanku startují těsně pod hranicí 20 000Kč.

Jak už název mého prvního příspěvku napovídá, článek bude spíše o prvním dojmu z cesty na tzv. “slzu Indie”. Postupem času se v jiných příspěvcích propracuji také k podrobnějšímu popisu konkrétních míst. Tentokrát půjde spíše o pokus zachytit obecnou mentalitu a duši této ostrovní země.

Buddhovo učení praktikuji už přes šest let. Šrí Lanka tedy byla logicky zvolenou destinací pro prázdninové cestování. S nestydatou drzostí musím říci, že před odjezdem jsme se já a má přítelkyně setkávali s mnoha “duchapřítomnými a moudrými radami” ze strany rodinných příslušníků jako například: “Hlavně se s nimi nehádej o to jejich náboženství!”, “Hlavně si dávejte pozor, bo jsou tam ti buddhisti!” nebo “Hlavně si prostudujte ty jejich zákony, ať vás ti magoři zbytečně nezavřou!”. Znáte to, starší generace těmto destinacím rozumí mnohem víc, než my – mileniálové. Koukají přece jen trochu víc na zprávy a dokumentární filmy.

Jako zázrakem jsme celou cestu přežili bez úhony (a to i přes zastávku ve Spojených Arabských Emirátech).

Srovnávat Českou republiku se Šrí Lankou je asi stejně komické jako srovnávat vojáka Švejka s Dalajlámou. Navíc osobní zkušenost je nepřenositelná. Přesto se ale o jakési nastínění pokusím.

Jedinou skutečně užitečnou radu jsem před odletem dostal od svého zcestovalého kamaráda z Anglie, který mi zkrátka řekl: “Vždycky smlouvej”.

Už první den na ostrově jsme si uvědomili, že místní obyvatelé (zejména ti, které živí tuk-tuk) považují smlouvání o ceně za národní sport číslo jedna. V Negombu, které je letišti mnohem blíže, než Colombo, jsme se potřebovali dostat na autobusovou zastávku, abychom autobusem dojeli dále do Kandy. Řidič tuktuku, se kterým jsem vyjednával cenu, se nás zeptal kam že to tím autobusem jedeme, načež se nabídl, že nás do 100 km vzdáleného Kandy vezme svým tuktukem. Podobné nabídky nás provázely celým pobytem. S díky jsme odmítli. Muž se jen uchichtl, že jsme se nenechali napálit, odvezl nás na autobus, a vřele se s námi rozloučil.

Přestože se nám zdálo, že všichni Šrílančané jsou na turisty domluvení a jenom z nás tahají peníze, dělali to s tou upřímnou vřelostí. Nebyl to pro ně jen zdroj financí, ale svým způsobem i sport a zábava. V Kandy jsme měli štěstí, protože jsme narazili na jednoho méně dravého řidiče. Když jsme po něm chtěli, aby nás pouze odvezl na hotel, došlo na následující rozhovor.
“50 dollars! I take you several places!”
“Ne, Kumare, to je moc.”
“Okay, okay, 40 dollars.”
“Ne, Kumare, ty nám nerozumíš. My máme určitý limit. Jsme sice bílé opice ze západu, ale z toho chudšího západu.”
“Okay, okay, 20 dollars. I take you several places.”
S pozvednutým obočím jsme nabídku přijali. Domluvili jsme se, že nás odveze na hotel a druhý den ráno nás vezme na celodenní výlet. Jakmile jsme dorazili k hotelu, ve kterém jsem nám přes booking.com rezervoval pokoj, s Kumarem jsme se rozloučili a šli hledat něco, co by se alespoň vzdáleně podobalo recepci. Jsme baťůžkáři. Nevyhledávali jsme komfort.

Vešli jsme do otevřených dveří, ale žádná recepce se nekonala. Vystoupali jsme úzkým schodištěm nahoru k pokojům, a volali, klepali na dveře, škrábali se na hlavě a znovu volali, ťukali, jenže se nikdo neozýval. Byl to hotel duchů. Zklamaně jsme vyšli zpátky na ulici s tím, že si počkáme na jiný tuktuk. Hotel byl od centra poměrně daleko, takže se mu vyhýbala hustota dopravy. K našemu milému překvapení na nás Kumar pro jistotu celou tu dobu čekal. Bez rozmýšlení nám nabídl odvoz do jiného hotelu, kde nás tentokrát vítal drobný starý pán, který se o celou budovu staral se svou dcerou. Dostali jsme pokoj za 2500 LKR s výhledem na džunglí zahalené kopce v okolí Kandy.

1. Část: Šrí Lanka, Kandy – Rady maminky, přílet, tuktuk, ubytování
    2. Část: Šrí lanka, Kandy – Hotel v Kandy a výlet s tuktukem
    3. Část: Na Šrí lanku s batohem – Co si s sebou (ne)vzít a co (ne)očekávat?
    4. Část: Šrí lanka, Dambulla – Chrámové jeskyně, zbytky skalních chrámů a sloní safari
    5. Část: Šrí lanka, Trincomalee – Turisticky klidnější pláže s havrany a dobytkem

Další článek
Předchozí článek

Související články

Zanechte komentář

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to webdesign berlin, House Plans and voucher codes